
Wyciąg z pestek winogron wygrywa z rakiem kolczystokomórkowym
30 stycznia 2012, 11:53Wyciąg z pestek winogron zabija komórki raka kolczystokomórkowego skóry głowy i szyi. I to zarówno w hodowlach komórkowych, jak i w żywych mysich organizmach. Zdrowe komórki pozostają nieuszkodzone (Carcinogenesis).

To USA są winne wyciekowi dokumentów do Wikileaks
22 sierpnia 2012, 14:20Stella Remington, była szefowa brytyjskiego kontrwywiadu (MI5) uważa, że to USA ponoszą winę za wyciek tajnych dokumentów do Wikileaks. Jednocześnie skrytykowała ona założyciela Wikileaks, Juliana Assange’a, za ujawnienie tych dokumentów.

Co szkodzi w anemii sierpowatej, pomaga w onkologii
14 stycznia 2013, 13:35Po otoczeniu guza sierpowate erytrocyty sklejają się w naczyniu, blokując w ten sposób dopływ krwi do zmiany nowotworowej (PLoS ONE).

Przestrzeń uwspólniona
6 września 2013, 18:35Ludzie postrzegają przestrzeń wokół innych osób jak przestrzeń wokół siebie.

Wysokie (pozajelitowe) dawki witaminy C zwiększają chemiowrażliwość raka jajnika
10 lutego 2014, 10:41Iniekcje z witaminy C mogą wzmocnić efekty chemioterapii.

Przeciwtrądzikowy resweratrol
1 października 2014, 11:07Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA) odkryli, że resweratrol może hamować wzrost wywołujących trądzik bakterii Propionibacterium acnes.

Syrop klonowy zwiększa wrażliwość bakterii na antybiotyki
17 kwietnia 2015, 10:28Skoncentrowany ekstrakt syropu klonowego sprawia, że bakterie stają się bardziej wrażliwe na antybiotyki.

Niektóre filtry UV zaburzają funkcje plemników
4 kwietnia 2016, 11:47Wiele odfiltrowujących ultrafiolet substancji z kosmetyków zaburza działanie ludzkich plemników. Część naśladuje żeński hormon progesteron.

Orzechy hamują wzrost komórek nowotworowych
7 lutego 2017, 11:55Żywieniowcy z Uniwersytetu Friedricha Schillera w Jenie wykazali, że orzechy hamują wzrost komórek nowotworowych.

Makijaż korzystnie wpływa na zdolności poznawcze
28 lipca 2017, 12:34Umalowane kobiety osiągają w testach lepsze wyniki niż studentki bez makijażu. Amerykańscy i włoscy naukowcy badali efekt szminki, czyli zjawisko psychologiczne, które polega na zwiększeniu samooceny przez kosmetyki.